אילו הכנות לעשות להשתלת עצם בלסת העליונה ?

החלפת שן בשתל יכולה להוביל לא פעם גם להשתלת עצם באחת מן הלסתות, כאשר הליך זה נחשב להליך כירורגי די שגרתי ונעשה על ידי רוב רופאי השיניים. הסיבות שבגללן תזדקקו להשתלת עצם יכולות לנבוע ממספר מצבים שונים כאשר כל תפקידה של העצם המושתלת, הוא להוות בסיס לשתל שאמור להחליף את השן החולה/פגועה. ההליך עלול להיות ארוך יותר מאשר החלפת שן קבועה בשתל ונעשה בכמה דרכים שונות, החל מאופן ההרדמה, סוג העצם (של המטופל או חיה) ועלול להשתנות גם כן ביחס לכל מטופל ולבעיות נוספות מהן הוא סובל. מטופלים המיועדים להשתלת עצם בלסת תחתונה, אמורים לבצע מספר הכנות מקדימות לפני מועד ההשתלה. 

ממה נובע מחסור בעצם הלסת

• פגיעות קיצוניות

מקרים של מכה קיצונית או חבלה אשר נגרמת לשן או מסביבה עלולים לגרום לירידה בעצם השן, אלו עלולים ליצור מצב שבו יזדקק המטופל להשתלת עצם.

• חניכיים חולות

הקפדה על טיפול אצל שיננית עוזר למטופלים רבים להימנע מדלקות שיניים מתמשכות, אשר יכולות לגרום לנסיגה הדרגתית של עצם השן עד לכי מצב שבו עצם השן איננה קיימת. לכן יש להקפיד לבקר באופן קבוע אצל שיננית, גם בכדי לאבחן מצבים שכאלו וגם על מנת להישמר מהם. 

• עקירות מרובות

עם סיום עקירת שן רופא השיניים מחויב יהיה לבצע גם טיפול מנע על מנת לשמור על עצם השן, ובמידה ובפה המטופל נעשו כמה עקירות בעבר ,עלולים לגדול הסיכויים להיעלמותה של העצם בצורה מהירה יותר. לכן יש לשים דגש על טיפול מנע זה ולתכנן את העקירות בצורה נכונה למטופל. 

• מחסור בשיניים

במקרה ובפי המטופל ישנם כמה שיניים אשר נעקרו ולא טופלו לאחר מכן בשתל ראוי או בהשתלת עצם, מתבצע הליך אורגני של עצמות השיניים וגורם לאיבוד עצם בשאר השיניים של המטופל. 

הכנות לפני ניתוח להשתלת עצם בלסת התחתונה

ניתן לקרוא בהרחבה כאן – https://bicon.co.il/%D7%94%D7%A9%D7%AA%D7%9C%D7%AA-%D7%A2%D7%A6%D7%9D-2 אבל בגדול, הליך של השתלת עצם בלסת תחתונה הינו הליך כירורגי וככזה על המטופל יהיה להתייחס להוראות הרופא המנתח בכובד ראש ולעקוב אחריהן, יחד עם זאת על המטופל ישנם כמה הכנות אשר אמורות לעזור למטפל להשיג את התוצאה המקסימלית של הניתוח. הראשון מבניהם הוא הבאה של תיק רפואי והיסטוריה רפואית, אלו יעזרו לרופא המטפל להבין את ההיסטוריה הרפואית ויכללו גם כן צילום סי טי מקדים של אזור הפה, כל אלו יעשו על מנת להתאים עבורכם הליך רפואי נכון ותואם עבור המצב הרפואי שלכם. הדבר השני יהיה טיפול הכנה אצל רופא שיניים על מנת לסלק מוקדי דלקת, זיהומים ועששת שעלולים לעקב או לפגוע בהליך השתלת העצם וכמובן טיפול משלים אצל השיננית שתסיר אבנית ותנקה את האזור גם כן.  הדבר שלישי רלוונטי הינו רלוונטי עבור המעשנים שבינינו, שבמידה ולא יוכלו להפסיק לחלוטין את ההרגל, יצטרכו להפסיק שבועיים לפני הניתוח ושבועיים לאחר מכן.