עמותת בני ברוך קבלה לעם – הדרך שהאדם עושה עד שמגיע למטרת החיים

האדם בטרם שמגיע ללימוד חכמת הקבלה נמצא מיום היוולדו לעולם הזה באיזה תחושה או הרגשה שנתפסת אצלו בחמשת החושים שהם מהווים סוג של קולטנים שמקבלים אינפורמציה 24 שעות ביממה , נכון גם בלילה כאשר האדם ישן האינפורמציה עוברת במוח וכך האדם מתעורר למחרת ליום חדש .

יש דוגמאות רבות לדרך שעשה האדם עד שהיגיע לאותה הבנה שבעצם אין לו שום שליטה על החיים שלו ויש הרבה גורמים ונתונים שנכנסים לפתע , עד שהאדם שואל את עצמו : " מי עושה לי את זה ? " הרגשה זו של חוסר שליטה בחיים שלי היא מאוד לא נעימה ומציקה הרי בכול זאת האדם גדל וחונך שהוא אדון לעצמו ואמור לבנות את חייו במאמצים שלו בלימודים בעבודה בהקמת משפחה ועוד ועוד !

אבל פתאום באיזה שלב בחיים האדם מגלה שהתוכניות שלו לא בדיוק יוצאות לפועל בלשון המעטה והצרות בעולם האגואיסטי מביאות את האדם מהר מאוד לשאלה : מהו הטעם בחיים ? או מהו סוד החיים ? למעשה פה היגיע האדם לצומת מאוד חשובה בחיים שבה הוא כבר לא יכול לברוח מאותה שאלה וכאילו להמשיך בזרמי החיים כאתמול שלשום מכיוון ששאלת הטעם בחיים לאור מה שעובר האדם מנקרת במוחו ומטרידה אותו מאוד .

וכאן למעשה באה נקודת התפנית בחייו של האדם זוהי פרשת דרכים שממנה האדם יכול לפרוץ לאותו מקום שיועד עבורו עוד בטרם נברא בעולם הזה ! מה זה אומר ? מאוד פשוט הוא מתחיל לחפש מי הוא זה ששולט על החיים שלו , מי הוא אותו גורם שעושה לו כביכול " צרות " כדי בעצם לעורר את האדם לזה שישנה מציאות נוספת שלא נתפסת בחמשת חושינו הגופניים .

בחכמת הקבלה אותה התעוררות נקראת רשימו כלומר רצון שמתעורר באדם וגורם לו לחפש משהו שהוא גבוה ונעלה יותר מהחיים בעולם הזה , זהו תהליך שמתרחש במוחנו ללא מודעות שלנו וללא שליטתנו כלל .