עד מתי מקבלים חלת?

הקורונה שהגיעה אלינו בשנה האחרונה שינתה לא מעט מן ההרגלים שאיתם חיינו, החל מהשהיה שלנו יותר בבית, בהזמנת האוכל שלנו ומוצרי המזון השונים ועד לדרך שבה עבדנו. כך גם לא מעט עובדים מצאו את עצמם עובדים פתאום מהבית, חלקם יצאו לחל"ד, לחל"ת וחלקם אפילו פוטרו.
עם זאת ביטוח לאוי והממשלה מנסים בכל דרך בתקופה האחרונה לייצר מעטפת אשר תעזור לאנשים אשר נפגעו במהלך המגפה, להתאושש בדרך המהירה ביותר על ידי המשך מתן דמי אבטלה. אבל כמו שאנחנו יודעים, תמיד כאשר ישנו שירות שמגיע מהמדינה ישנה גם לא מעט בירוקרטיה בתוך הדבר הזה.

עבודה חלקית ושנייה

האיחוד האירופי

לא מעט מהישראלים עובדים ב2 עבודות, אחת מהעובדות שמוכיחות את זה היא דירוג הOCD שדירג אותנו מבין המדינות המערביות שעובדות יותר שעות מלא מעט מדינות מערביות אחרות. לכן עם תחילת המגפה לא מעט ישראלים שכן מחזיקים ב2 עבודות, חשו בלבול וצורך להבהרות שונות. אז האם אתם צריכים להגיע בעצם אל ביטוח לאומי בשביל לקבל הארכה? השאלה היא לא.
אם המעסיק שלכם עדכן שאתם נמצאים עדיין בחל"ת, אתם תקבלו הארכה בצורה אוטומטית על ידי ביטוח לאומי, וללא שום צורך להתייצב בסניף שקרוב לביתכם.

מה זה אומר לצאת לחל"ת?

יחד עם המגפה גם מצב החל"ת היה חדש ללא מעט ישראלים, לכן במצב שכזה עולות גם לא מעט שאלות. אחת מהן היא האם עובדים אשר הוצאו לחל"ת ממשיכים לצבור ותק? העובד אינו צובר ותק ובדיוק כמו שאינו צובר ותק  של ימי הבראה, כך גם אינו צובר ותק של ימים. מאידך התשלומים לפנסיה אמורים להשמר בעזרת הסדר "ריסק" או באמצעות תשלום עצמאי של העובד.

הארכות אוטומטיות

עד מתי מקבלים חל"ת? אחד המוקדים העמוסים ביותר בתקופת הקורונה היו כמובן חברות הכבלים והאינטרנט, וכמובן מוקדי ביטוח לאומי. מכיוון שניתנו לא מעט הארכות שונות מטעם הממשלה, המוקדים הוצפו ובלא מעט ימים בקושי והיה מענה אנושי בטלפון. לכן הארכה הראשונית והאוטומטית הייתה בחודשי מרץ ולאחר מכן יצאה ההודעה כי הארכה של אלו המוגדרים כעובדים בח"לת, מקבלים הארכה עד ל30.6.21. ייתכן ותינתן עוד הארכה או אולי שינויים נוספים במתן דמי אבטלה, אך כרגע זה הוא התאריך האחרון שפורסם.