פירות טריים או פירות קפואים לשייק?

הגוף שלנו בנוי מכמה מרכיבים שונים, החל ממים, סידן ועוד אינסוף מינרלים שונים וויטמינים שאנו צורכים במהלך היממה או במשך חיינו. במרבית התפריטים שנאכל בין אם יהיו מסודרים ובין אם לא, נמצא גם את אותם מינרלים וכמויות סידן. אך באותה הנשימה אנו מפספסים בלא מעט מהפעמים את אחד מיסודות המזון שלנו והוא לא אחר מאשר פירות, אלו שאחראים על סיביים תזונתיים, על חילוף החומרים שלנו ועל שמירה של לא מעט מערכות שונות בגוף שלנו. כיום תוכלו לשמור על כמות סיביים בצורה קלה על ידי שיקיים בסיס פירות, אבל בטח אתם שואלים את עצמכם האם פירות קפואים עדיפים או פירות טריים?

פירות קפואים עבודי משלוחים

רבים מאיתנו לא באמת מספיקים להגיע אל חנות הירקות והפרות ובאמת לתפוס את הפרי שאנחנו אוהבים, בצורה, בטעם במרקם ובריח שאנחנו רגילים אליו. הפתרון המושלם לזה הוא כנראה הפירות הקפואים, שכמובן מאפשרים מגוון רחב הרבה יותר ובמרבית הפעמים לא תלויים בעונה או בחוסר כזה או אחר בארץ.
יחד עם זאת ובשונה ממה שחשבו בעבר, הפירות הקפואים מצליחים בצורה די טובה לשמור על המאזנים החיובים שלהם כמו המינרלים, הסיבים והוויטמינים שהם מכילים. כל אלו מצליחים להשתמר בפירות הקפואים ויחד עם זאת מצב ההקפאה מוריד משמעותית את יכולת התפתחות החיידקים וכמובן מאריך משמעותית את אורך החיים של הפירות. .

פירות טריים

אם כבר יצא לנו להגיע אל השוק או הירקן שקרוב לבית שלנו, והצלחנו להגיע אל הפירות שאנחנו כל כך אוהבים והם נענו לנו בכל הריחות ואפילו הטעמים שהמוכר פינק אותנו, אז יש לנו מציאה.
הפירות שתמצאו ברוב העונות בישראל יהיו בננות אבל כשהמנגו הישראלי מגיע הוא בהחלט תוסף מעולה לשייק, כך או כך היכולת של הפירות להעניק לו ויטמינים בסמוך לזמן שהם נקטפים היא גובה מאוד.
עם זאת מרבית הפירות יתקשו להאריך חיים מעבר לשבוע וחצי, בין אם במצב של קור וגם במצב של קירור כמו מקרר. יחד עם זאת המחיר של הפירות בארץ לעיתים די גבוה וקנייה שבועית כזו יכולה להסתכם בלא מעט כסף.